geen zogenaamde excuses meer om niet te bewegen…..

 

Ik heb geen tijd.
Liever dus lui, te dik en zonder conditie iets anders doen? Lekker voor de tv of achter de pc?
Bewegen geeft juist energie, zodat je meer kan doen iedere dag.
Sporters hebben net zoveel tijd als diegenen, die niet bewegen. Het is een kwestie van gewoontes doorbreken en prioriteiten stellen. En is je gezondheid niet het belangrijkste wat je hebt?

 

Ik doe wel met de Bootcamps mee als ik wat fitter ben en minder futloos.
Hoe ga je dat dan doen???????
Is het meedoen met een Bootcamp juist niet de bedoeling om fitter te worden? Sneller en beter resultaat gegarandeerd dan via een sportschool. Actief bewegen is juist de remedie, want al tijdens het bewegen en met name erna maakt vermoeidheid plaats voor hernieuwde energie.

 

Ik heb er geen zin in dat iemand in mijn oor staat te schreeuwen om vooral door te gaan.
Fitness Bootcamp is zeker niet dat wat je in films ziet of wat in het leger van toepassing is.
De sleutel om in beweging te komen ligt bij jezelf door dingen te doen, die je leuk vindt.
Fitness Bootcamp geeft je daarbij een steun in de rug en zodoende een vliegende en motiverende start.

 

Het is te koud.
Hebben we dan zulke strenge winters? Je kan je erop kleden; laag voor laag de (thermo)kleding opbouwen en handschoenen, een sjaal en een muts dragen.
Niet teveel….. want zowieso krijg je het tijdens het sporten al zeer snel warm.

 

Het is te heet.
Hebben we dan zulke hete zomers? De Bootcamps vinden in de avond of vroeg in de ochtend plaats, zodat als er al sprake is van hitte de grootste hitte daardoor niet van toepassing is.
Daarnaast worden de trainingen aangepast aan het weer.

 

Ik hou niet van sporten in slecht weer.
Dan heb je de ervaring nog niet beleefd van de voldoening en je resultaat erna, zeker na een lekkere, warme douche. En van een beetje regen smelt je niet….. En je wordt toch al nat van het zweet……

 

Ik ben bang voor blessures.
De Bootcamps en personal trainingen worden gegeven door een ervaren, deskundige en gediplomeerde instructeur. Daarbij wordt gezorgd dat het ten allen tijd leuk, maar vooral veilig blijft ten aanzien van de locatie en de uitleg en uitvoering van de geselecteerde oefeningen per keer. Je moet tenslotte normaal kunnen blijven functioneren op je werk en in het gezin.

 

Ik raak snel verveeld en wil niet eindeloos dezelfde oefeningen doen.
Iedere training heeft weliswaar een bepaalde opbouw in de vorm van oefeningen, circuits, intervals etc., echter er zijn honderden variaties op te bedenken om het leuk, maar vooral gevarieerd, resultaatgericht, intensief en effectief te houden.

 

Ik fiets al naar mijn werk.
Prima, vooral mee doorgaan! Maar dat is niet genoeg om een betere conditie, meer spierkracht en een strakker lijf op te bouwen.

 

Als ik gewoon minder eet, dan val ik toch af?
Klopt maar zeer ten dele. De echte gezondheidwinst boek je alleen door een combinatie van meer bewegen en afvallen door voedingsgewoontes aan te passen. Want een strakker lijf en een betere conditie krijgt men niet door alleen minder te eten.

 

Als ik vroeger sportte, dan zag ik bijna geen resultaat.
Je verliest je overgewicht niet zo snel als dat het eraan komt en je krijgt ook geen 10kg extra spiermassa binnen 6 maanden. Resultaat bereik je door met regelmaat te bewegen, te letten op je voeding en consistent te zijn. Oftewel, even geduld hebben.

Ik heb 1 ding voor ogen: je een leuke, intensieve tijd geven tijdens het bewegen en met jou een bepaald resultaat bereiken.

 

Na het sporten heb ik vaak spierpijn.
Beter in je vel komen te zitten gaat niet vanzelf, daar is inzet voor nodig. Des te regelmatiger je sport, des te beter is je lichaam in staat om te herstellen. Daarom worden de trainingen rustig en geleidelijk opgebouwd, met een goede warming-up en cooling down. Door te bewegen wordt men gezonder, fitter, sterker en…. beter gehumeurd.

 

Ik heb moeite om gemotiveerd te blijven.
Door regelmatig een training te volgen, zie en voel je al resultaat. Je voelt je fitter, met meer uithoudingsvermogen en krachtontwikkeling. En….. je merkt het aan het beter gaan zitten van je kleding. Daarnaast is trainen in groepsverband 1 van de beste motivatoren voor resultaat. En…… je hebt sporters om je heen met eenzelfde doelstelling: resultaat halen!

 

 

Volg een keer een gratis proefles, zodat je zelf ervaart wat het is en doet met je!!!!!!

Maar pas op…….. de ervaring leert dat als je dat eenmaal hebt gedaan, je er aan verslingerd raakt en steeds weer investeert in een nieuwe strippenkaart. Wees sterker dan al je zogenaamde excuses !!!!